Wednesday, July 18, 2018

Pelaburan Pajak Menggunakan Kereta





Apa yang boleh dilakukan dengan kereta anda bagi mendapatkan pendapatan tambahan?. Antara yang popular pada masa sekarang adalah menjadi pemandu teksi sambilan seperti GR** dan MY**R, tetapi ia memerlukan komitmen kita yang tinggi iaitu pengorbanan masa terluang anda yang sepatutnya berehat dirumah bersama keluarga.

Terdapat satu lagi pelaburan yang lebih mudah iaitu melakukan pajakan kereta kepada syarikat kereta sewa yang mana hanya menunggu hasil keuntungan masuk ke akaun kita. Tidak perlu memikirkan bayaran 'installment' setiap bulan, 'roadtax', 'maintanence' dan penjagaan kereta kita. Semua itu akan diuruskan oleh syarikat kereta sewa, tetapi pastikan syarikat itu merupakan syarikat yang bertauliah dan jujur.

Syarikat Kereta Sewa Pandu Sendiri KLEZCAR melakukan pajakan kereta berlandaskan konsep Mudharabah iaitu pembahagian keuntungan bersama antara pemilik kenderaan dan syarikat kereta sewa melalui perjanjian yang telah dipersetujui.


Contoh pengiraan bagi kereta Myvi 1.3

'Installment' bulanan = RM 600.00
'Service',insuran,'road tax'(dikumpul bulanan) =RM 300.00
Semua kos  bagi satu bulan = RM 900.00

Katakan jumlah keuntungan pada bulan itu RM 1900.00
Jadi tolak jumlah keuntungan bulan itu ditolak dengan kos bulanan 
                        
= RM1900 – RM900
 =RM 1000.00

Menggunakan formula 30:70 iaitu 30% akan diterima pemilik kereta dan 70% kepada Syarikat Sewa.

Pendapatan bersih anda adalah RM 300.00 bagi sebuah kereta.Bayangkan jika anda melakukan pajakan 2 atau 4 buah kereta, banyak juga kan?.

Jika berminat untuk mengetahui lebih lanjut lagi tentang perniagaan pajak yang menghasilkan income pasif setiap bulan, boleh isikan borang pra pendaftaran di bawah dengan menekan gambar.



Tekan Gambar Di Atas Bagi Pra Pendaftaran Pajakan Kereta

No comments:

Post a Comment